جمهوری اسلامی ایران
اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل
   
    • پرسش های متداول
    • طرح یک پرسش
      آیا پاسخ پرسش خود را یافت نمی کنید؟ لطفا سوال خود را با ما درمیان بگذارید.
    •  
    • بیشترین سوالات پرسیده شده

      برای پایان نامه خود تعداد باشگاهها احتیاج دارم. لطفا راهنمایی بفرمایید.

      به بخش اماکن ورزشی مراجعه نمایید. تمامی اماکن استان تهران به تفکیک نوع مالکیت (دولتی، خصوصی، ورزش و جوانان) و حوزه و شهرستان با ذکر رشته ورزشی و آدرس موجود است.

      برای شرکت در دوره های مربیگری و داوری باید به کجا مراجعه کنم و چه مدارکی نیاز است؟

      برای حضور در دوره های مربیگری و داوری می توانید در ابتدا به کمیته های آموزش داوران و مربیان مستقر در هیات شهرستان یا به آدرس کانال تلگرامی اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس مراجعه کرده و سپس به آکادمی ورزش استان، تماس گرفته تا با انجام راهنمایی های لازم در این دوره شرکت کنید. مدارک مورد نیاز و روند شرکت در دوره های داوری و مربیگری: 1_ برخورداری از حداقل مدرک تحصیلی دیپلم. 2_ روگرفت برابر اصل شناسنامه و کارت ملی. 3_ کارت بیمه ورزشی. 4_ برخورداری از حداقل سن 20 سال 5_ واریز وجه شهریه.6_ برخورداری از گواهی های مربوطه.

      شرایط دریافت مجوز فعالیت باشگاه ورزشی

      برای آگاهی از شرایط دریافت و تمدید مجوز فعالیت باشگاه ورزشی به آدرس زیر مراجعه نمایید. کمیسیون ماده 5

      شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات ازدواج

      دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران . به هر یک از زوجـــین مــبلغ 150 میلیون ریال تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد. تبصره 1 : کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده ، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد . تبصره 2 : اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تایید قرار گیرد معادل عقدنامه تلقی گردیده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام خواهند بود . دارا بودن کارت ملی ( موقت یا دایم ) و کد پستی محل سکونت متقاضی . با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می تواند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند گردد . (توجه : به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد) 5- متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از تاریخ وقوع عقد، به مدت 2 سال شمسی (24 ماه)، مهلت ثبت نام جهت استفاده از تسهیلات موصوف را دارند . ب - مدارک مورد نیاز اصل و کپی سند ازدواج . اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین . اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنین . اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین . اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) ضامن . کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین . کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام . پ- شرایط ضامنین (یکی از موارد ذیل به تشخیص بانک مربوطه) تبصره 1 : اعمال شرایط ذیـل منوط به تشخیص مسئول بانک و با تـوجه به سوابق بانکی و اهلیت مشتری تعیین خواهد شد . 1- چنانچه زوجین در سامانه ازدواج هر دو یک بانک را انتخاب نموده باشند، ارائه یک ضامن معتبر، منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن برای اقساط هر دو قرارداد زوجین مکفی می باشد . 2- چنانچه متقاضی در صف همان بانک دریافت کننده یارانه خود باشد، مراتب در چارچوب مفاد نامه شماره 56202‏/96 مورخ 27‏/2‏/1396 موضوع اعطای تسهیلات به پشتوانه یارانه واریزی قابل اجرا می باشد . 3- چنانـچه متقاضی دریافت ‌تسـهیلات ازدواج، کارمند رسمی ‌یا پیمانی ‌دولت، نیروی نظامی و انتظامی، نـهـادها و مـوسسات عمومی (نظیر شهرداری‌ و بنیاد، کمیته‌امداد، هـلال‌احمر) باشد، ارائه گواهی تـعهدکسر اقساط از سازمان مربوطه به همراه ارائه فـیش حقوق وحکم کارگزینی، و در صورتیکه مانده حقوق نامبرده کفایت نماید، نیازی به اخذ ضامن نمی‌باشد . 4- ضمانت یک نفر کارمند رسمی، پیمانی، بازنشسته دولت، نــیروی نظامی و انتظامی، نـــهـادها و مـوسسات عمومی (نظیرشهرداری‌ و بنیاد، کمیته امداد، هلال احمر)،کارگر یا کارمند شرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ و فعال، با ارائـه آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی و ... امکان پذیر می باشد . 5- ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر باشد . 6- ضمانت‌یک نفر دارنده حساب جاری فعال وخوش حساب که به تایید وتشخیص شعبه پرداخت کننده رسیده باشد . 7- ر مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تایید شود (ممهور به مهر شورا) . 8- سایر وثایق قابل قبول به تشخیص بانک عامل که بیشترین میزان سهولت و سرعت در پرداخت تسهیلات را فراهم سازد ( از جمله دریافت سفته، چک معتبر و سپرده های متقاضی و بستگان آنان و...) . ج- روش ثبت نام کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط فوق می‌باشند ، ابتدا باید از طریق همین سایت ثبت نـام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند که در صورت موفقیت آمیِز بودن مراحل ثبت نام ، یک کد رهگیری ده رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد ، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و هـمچنین نام شعبه مربوطه جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به همین سایت مراجعه کرده و در صورتیکه شعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعلام می‌گردد ، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمایند . بدیـهی است در صورت عدم مــــراجعه متقاضیان در زمـان تعیین شده ، ثبت نـام آنهاکان لم یکن تلقی می‌گردد . د- مدت بازپرداخت تسهیلات و کارمزد - مدت بازپرداخت تسهیلات 60ماهه با اقساط مساوی بوده و سررسید اولین قسط ، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور می‌باشد . - نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج 4درصد تعیین می‌گردد . و- دستور العمل اجرایی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ایثارگران ماده 1- تسهیلات موضوع این دستور العمل از محل منابع قرض الحسنه بانکهای عامل و به میزان دو برابر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای افراد عادی پرداخت می شود. ماده 2- متقاضی ایثارگری می تواند در سامانه ازدواج ثبت نام نماید که همانند سایر متقاضیان ازدواج، قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد و حداکثر از تاریخ وقوع عقد تا 2 سال شمسی (24 ماه)، نسبت به ثبت نام در سامانه ازدواج اقدام نماید. ماده 3- با توجه به ماده (50) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افراد ایثارگر مشمول، صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد می باشند. ماده 4- مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف، همانند سایر متقاضیان حداکثر 5 سال (60 ماه) می باشد. ماده 5- پرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل از زمان ابلاغ مصوبه قابل اجرا می باشد. ماده 6- رعایت سایر شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای این تسهیلات الزامی می باشد. ماده 7- درراستای اجرای ماده 50 قانون خدمات رسانی به ایثارگران، و اعطای وام ازدواج به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران براساس بندهای (ز)، (ح) و (ط) ماده 1 دستور العمل قانون خدمات رسانی به ایثارگران ، درصورتی که استعلام وضعیت مشمولین مذکور در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جهت بهره مندی آنان از تسهیلات موصوف از طریق وب سرویس میان این بانک و بنیاد شهید (برای ازدواج دوم و در صورتیکه متقاضی در ازدواج قبلی از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند نگردیده باشد) مثبت درج گردد، مورد اقدام قرار می گیرد: ز ) خانواده شاهد: خانواده‌های معظمی که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی از اعضای خانواده‌شان (پدر، مادر، همسر، فرزند) شهید یا مفقودالاثر یا اسیر شده باشد. ح ) خانواده ایثارگران: خانواده‌های جانبازان و آزادگان که شامل همسر، فرزند و والدین آنها می‌شود. ط ) در صورت فوت جانبازان و آزادگان مشمول این قانون، خدمات و امتیازات مربوط، به خانواده تحت تکفل آنان تعلق می‌گیرد.

      مراحل تاسیس سمن؟

      سازمان با شخصیت حقوقی مستقل ، غیردولتی ، غیرانتفاعی و غیرسیاسی است که برای انجام فعالیت داوطلبانه با گرایش فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مذهبی ، بشردوستانه و بر اساس قانونمندی و اساسنامه مدون، رعایت چهارچوب قوانین موضوعه کشور و مفاد آیین نامه اجرایی آن فعالیت می کند. عبارت " سازمان های غیردولتی" با تاسیس سازمان ملل متحد در سال 1945 که مفاد آن در ماده 71 از فصل 10 منشور سازمان ملل آمده است، به وجود آمد. از ویژگی این سازمان ها می توان به غیردولتی بودن، غیرانتفاعی بودن ، غیرسیاسی بودن، تمایل به استقلال و خودجوشی اشاره نمود. همان طور که از نام این سازمان ها پیداست، بودجه ی سازمان های مردم نهاد، از راه کمک های مردمی و وقف و در مواردی هم با کمک سازمان های دولتی، دولت یا ترکیبی از این روش ها تامین می شود. از جمله مهم ترین کارکردهای سازمان مردم نهاد عبارت است از : - گسترش و تقویت هماهنگی بین دولت و مردم - بسیج عمومی و جلب مشارکت مردمی - اطلاع رسانی و آگاه سازی - جذب سرمایه ها و منابع کوچک مردمی - نظارت و ارزیابی شرایط اعضاء موسس سازمان های مردم نهاد NGO شرایط اعضاء موسس سازمان های مردم نهاد به قرار ذیل است : 1) تابعیت ایرانی و داشتن هیجده سال تمام 2) دارا بودن صلاحیت تخصصی حداقل دو نفر از موسسات در خصوص موضوع فعالیت سازمان 3) نداشتن محکومیت موثر کیفری به نحوی که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی شود. 4) عدم عضویت در گروه هایی که بر اساس رای دادگاه صالح، محارب و معاند شناخته شده اند . نکته : حداقل تعداد اعضاء موسس در سازمان های باساختار عضو پذیر ( مجمع عمومی ) پنج نفر و در سازمان های باساختار هیات امنایی نه نفر می باشد. مدارک لازم جهت ثبت سازمان مردم نهاد - تکمیل فرم های مشخصات فردی به همراه مشخصات محل سکونت ، اشتغال و کد پستی دقیق و تلفن همراه - تنظیم اساسنامه و امضاء ذیل تمام صفحات آن ( سه نسخه ) - صورتجلسه برگزاری مجمع عمومی - صورتجلسه هیئت مدیره با امضاء اعضاء هیئت مدیره - عکس سه در چهار ( سه عکس ) - کپی آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل موسسین ( دو نسخه ) - کپی کارت ملی و شناسنامه موسسین ( دو نسخه ) شایان ذکر است ، وفق تبصره 2 آیین نامه سازمان های مردم نهاد، سازمان های مردم نهادی که دارای گستره فعالیت در سطح یک محله یا شهرستان خاص هستند باید مراحل ثبت و تاسیس را از طریق فرمانداری مربوطه و سازمان هایی که دارای گستره فعالیت در سطح استان هستند باید مراحل را از طریق دفتر امور اجتماعی استانداری دنبال نمایند. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید. ثبت شرکت فکر برتر، با بهره گیری از متخصصان مجرب و توانمند آماده ارائه ی خدمات به شما متقاضیان عزیز می باشد.

      به مهاجرین هم بیمه ورزشی تعلق میگیرد؟

      بله، کسانی که دارای کد تابعیت خارجی باشند می توانند از بیمه ورزشی استفاده نمایند. جهت صدور آنلاین کارت بیمه ورزشی می توانید به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه نمایید.

      قصد تاسیس باشگاه ورزشی دارم آیا ابتدا باید محل را مشخص کنم و بعد برای درخواست به سازمان مراجعه کنم؟ یا ابتدای کار باید مراجعه به سازمان باشد؟ همینطور راجع به مربیان آیا باید مشخص باشند و بعد درخواست بدهم؟

      برای اخذ مجوز فعالیت باشگاه ورزشی باید مکان، آدرس، نوع مالکیت (استیجاری یا شخصی) مشخص باشد. در صورت استیجاری بودن قبل از عقد قرارداد اجاره با در دست داشتن مدارک مورد نیاز که در بخش کمیسیون ماده 5 ذکر شده است به اداره حوزه یا شهرستان مرتبط با محل باشگاه ورزشی مراجعه نمایید تا از طرف کارشناسان مربوطه مکان مورد نظر مورد بازدید قرار گیرد و در صورت تایید نسبت به عقد قرارداد اجاره اقدام نمایید. در صورت شخصی بودن مکان قبل از تجهیز و بازسازی درخواست خود را برای بازدید کارشناسان حوزه یا شهرستان اعلام نمایید.

      برای شرکت در دوره های مربیگری و داوری باید به کجا مراجعه کنم و چه مدارکی نیاز است؟

      برای حضور در دوره های مربیگری و داوری می توانید به کمیته های آموزش داوران و مربیان مستقر در هیاتها مراجعه کنید و یا تماس بگیرید تا با انجام راهنمایی های لازم در ارتباط با زمان و مکان برگزاری دوره ها در این دوره ها شرکت کنید. مدارک مورد نیاز: حداقل مدرک تحصیلی دیپلم (کپی برابر اصل مدرک تحصیلی) کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کارت بیمه ورزشی حداقل سن 20 سال فیش واریز وجه شهریه گواهی های مرتبط با هر رشته

      شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت وام صد میلیون تومانی به فارغ التحصیلان تربیت بدنی چیست؟

      در صورت داشتن پروانه و مجوز تاسیس باشگاه ورزشی به واحد بودجه در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران مراجعه نمایید یا با شماره تلفن 5-77534221 داخلی 174 تماس بگیرید. در غیر این صورت در خصوص وام خوداشتغالی به شعب بانک کارآفرینی امید مراجعه کنید.

خراسان شمالی - اداره کل ورزش و جوانان
مجموع بازدیدها : 641,064
تعداد بازدید امروز : 426
تعداد بازدید دیروز : 1,264
آخرین به روزرسانی : 1397/06/22
کلیه حقوق متعلق به وزارت ورزش و جوانان می باشد.